Przyszłość obiektów typu convenience


2018-04-27
Eksperci z Trei Real Estate oceniają, że udział parków handlowych w całkowitym zasobie powierzchni handlowych dostarczanych na rynek będzie się konsekwentnie zwiększał.

Rynek nieruchomości handlowych rośnie w stałym tempie. Powstają nowe miejsca pracy oraz strefy zakupowe. Jest to szczególnie istotne w mniejszych miastach bądź na obrzeżach ośrodków wojewódzkich, gdzie rynek nie jest jeszcze tak nasycony. W takich miejscach doskonale sprawdzają się nieruchomości typu convenience. Trei Real Estate specjalizujący się w budowie Vendo Parków planuje dynamiczną ekspansję i realizację blisko 50 obiektów typu convenience.

Przeczytaj również:

Na koniec 2017 roku całkowite zasoby powierzchni handlowej w Polsce wyniosły ponad 11,5 mln mkw.* Większość stanowią wielkopowierzchniowe galerie handlowe w dużych miastach, znaczący jest jednak wciąż rosnący udział mniejszych parków handlowych, które stanowią już 10% całkowitej powierzchni. Nieruchomości komercyjne typu convenience uzupełniają mapę handlową kraju – ich cechą charakteryzują jest powierzchnia do kilkunastu tysięcy metrów kwadratowych. Od tradycyjnych galerii handlowych odróżnia je brak wspólnych korytarzy łączących poszczególne lokale, do których wchodzi się bezpośrednio z parkingu.  Eksperci z Trei Real Estate oceniają, że udział parków handlowych w całkowitym zasobie powierzchni handlowych dostarczanych na rynek będzie się konsekwentnie zwiększał.

Parki handlowe typu convenience, które budujemy pod szyldem Vendo Park, wpisują się w rynkowe trendy. Na przestrzeni najbliższych kilku lat zamierzamy otworzyć kilkadziesiąt kolejnych nieruchomości tego typu w Polsce. Naszym zdaniem wciąż jest wiele lokalizacji, w których jest miejsce na inwestycje w formacie Vendo Park. Widzimy niszę oraz potencjał w tym segmencie – zwłaszcza, że nasze obiekty są bardzo dobrze odbierane zarówno przez najemców, jak i klientów – komentuje Jacek Wesołowski, Prezes Trei Real Estate Polska.

Parki handlowe powstające w konwencji convenience to najczęściej jednokondygnacyjne nieruchomości usytuowane w miejscowościach do 100 tys. mieszkańców bądź na obrzeżach miast wojewódzkich. Vendo Parki powstają na działkach zlokalizowanych przy głównych węzłach komunikacyjnych dostarczając przestrzeń handlową w miejscach gdzie jest na nie największe zapotrzebowanie. Nieruchomości komercyjne typu convenience umożliwiają klientom wygodne i szybkie zakupy, zapewniając łatwy dostęp do sklepów. Rosnący trend na nieruchomości typu convenience obserwowalny jest także wśród najemców – większość przestrzeni Vendo Parków komercjalizowana jest często jeszcze przed ukończeniem inwestycji. Do najemców parków handlowych w formule convenience najczęściej należą marki z branż takich jak: odzieżowa, obuwnicza, spożywcza, RTV czy wyposażenia domu.

W Polsce nieruchomości komercyjne typu convenience przeżywają rozkwit i w najbliższych latach spodziewamy się dynamicznego zwiększenia ich udziału w całkowitych zasobach nowoczesnej powierzchni handlowej w kraju. Przewidujemy również dynamiczny wzrost liczby samych parków handlowych, ponieważ koncept świetnie uzupełnia mapę nieruchomości komercyjnych zapewniając komfortowe zakupy w sąsiedztwie miejsca zamieszkania – podsumowuje Jacek Wesołowski.

*Źródło: Polska Market Insight Raport Roczny 2018, Colliers International



Nadesłał:

AZ_2018

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl