Nowa wizytówka Wrocławia – konkurs dla mieszkańców i artystów
Zaprojektowanie neonu, który będzie tak rozpoznawalny jak „Dobry wieczór we Wrocławiu”. To główne zadanie konkursu organizowanego przez Lokum Deweloper. Jego uczestnicy będą musieli w krótkich słowach oddać atmosferę miasta, jego mieszkańców lub historii.
Nowy neon ozdobi dynamicznie zmieniającą się przestrzeń przy ul. Tęczowej we Wrocławiu.
Konkurs został podzielony na dwie części. W pierwszej z nich wezmą udział czytelnicy Gazety Wrocławskiej, którzy drogą mailową będą zgłaszać propozycję hasła neonu. Będzie ono musiało składać się z maksymalnie pięciu wyrazów, które swoją treścią opiszą Wrocław. Po wybraniu najlepszej propozycji przez jury konkursu, w skład którego wejdą przedstawiciele Lokum Deweloper, ASP we Wrocławiu, Fundacji Neon Side oraz Gazety Wrocławskiej, swoją pracę rozpoczną wrocławscy artyści i studenci ASP. Ich zadaniem będzie przygotowanie formy graficznej hasła zaproponowanego przez czytelników gazety. Jury wybierze najlepszą propozycję, która na trwałe wpisze się w przestrzeń miejską Wrocławia. Zwycięscy obu etapów mogą liczyć na atrakcyjne nagrody finansowe w wysokości nawet 3 000 zł.
Zainstalowanie neonu zaplanowane jest na jednym z budynków osiedla Lokum Victora przy ul. Tęczowej we Wrocławiu. Nowa, świetlna reklama będzie widoczna dla pasażerów pociągów relacji m. in. Wrocław-Poznań oraz Wrocław-Szczecin. W miejscu, gdzie pociągi zwalniają, wjeżdżając do miasta lub wyjeżdżając z niego, neon będzie codziennie witał i żegnał podróżnych. Konkurs rozpoczął się 8 kwietnia i potrwa do końca czerwca. Szczegóły dostępne na stronie Kolej na neon [konkurs].
Dlaczego neon?
Lokum Deweloper, ogłaszając konkurs, nawiązuje do bogatej tradycji wrocławskich neonów. W latach 60 i 70 XX wieku ulice w stolicy Dolnego Śląska każdego wieczora były rozświetlane przez setki neonów reklamujących nie tylko kina i sklepy, ale również cukiernie czy kwiaciarnie. Część neonów przetrwała do dziś. Między innymi dzięki staraniom Fundacji Neon Side, wiele z nich udało się uratować przed zniszczeniem i zapomnieniem. – Neony zajmują szczególne miejsce w historii Wrocławia. Przez lata były wizytówką miasta. Chcielibyśmy, żeby nowy neon bezpośrednio nawiązywał do tradycji wrocławskich reklam świetlnych i kontynuował wieloletnią historię – mówi Grzegorz Marchel, dyrektor ds. marketingu Lokum Deweloper. – Jako deweloper przywiązujemy dużą wagę zarówno do jakości, jak i przyjaznego otoczenia naszych inwestycji. Przy organizacji konkursu zaprosiliśmy do współpracy Akademię Sztuk Pięknych we Wrocławiu oraz Fundację Neon Side, które czuwają nad wysokim poziomem merytorycznym całego konkursu– zaznacza Marchel,
Nowa przestrzeń we Wrocławiu
Lokum Victoria to nowoczesne osiedle zlokalizowane na Starym Mieście we Wrocławiu przy ulicy Tęczowej. Wyjątkowe położenie w centrum zapewnia doskonały dostęp do infrastruktury miejskiej. Pozwala zachować odpowiednią harmonię między miejscem zamieszkania, a przestrzenią miejską, gwarantuje właściwy city – life balance. W zrewitalizowanej zabudowie historycznej każdy znajdzie coś dla siebie, od centrum sportowego przez powierzchnie biurowe po punkty usługowe. Z osiedla w kilka minut można się znaleźć na wiodącej do Rynku Promenadzie Staromiejskiej lub przenieść się głównymi arteriami w inne części miasta.
Nadesłał:
Komunikacja Plus
|