Gdy przestrzeń zmienia oblicze. 1 lipca Światowym Dniem Architektury


2016-07-01
Polski design na przestrzeni ostatnich lat przechodzi wyjątkową metamorfozę. „Architektura polega na zachowaniu trzech zasad: trwałości, użyteczności i piękna” – trafnie zauważył już Witruwiusz, rzymski architekt i warto tę sentencję przywołać przy okazji Światowego Dnia Architektury.

Architektura definiuje przestrzeń

Przeczytaj również:

Data 1 lipca jest świętem nie tylko architektów, ale również odbiorców ich twórczości, entuzjastów i sympatyków sztuki architektonicznej. Polska architektura rozwija się bez kompleksów w stosunku do krajów zachodnich. Wraz z rozwojem miast, pogłębia się również wiedza użytkowników przestrzeni publicznej. Pozwala to na wspólne definiowanie zastanego otoczenia na nowo. W parze z innowacjami architektonicznymi pojawiają się także niecodzienne projekty designu przemysłowego, wychodzące naprzeciw oczekiwaniom współczesnego odbiorcy. W tę tendencję doskonale wpisuje się duet polskich projektantów mody Paprocki&Brzozowski, nawiązując współpracę z marką Urzędowski i tworząc niezwykłe linie okienno-drzwiowe, które zachwycą nawet najbardziej wybredne gusta.

Dwa światy – jedna wizja

Spotkanie pozornie obcych sobie światów: mody i branży okienno-drzwiowej, wprowadza na rynek długo wyczekiwany powiew świeżości. Partnerów łączy zdecydowana wizja wspólnej działalności. Marka Urzędowski od ponad 25 lat pozostaje pionierem we wprowadzaniu nowoczesnych rozwiązań oraz wyznaczaniu nowych kierunków rozwoju branży. Duet projektantów Paprocki&Brzozowski pokazał z kolei, jak poprzez design można połączyć świat mody i wnętrz, projektując kolekcję o nieprzeciętnej klasie, jakości wykonania, a przede wszystkim wysmakowanym stylu. Wyczekiwanym efektem współpracy są trzy linie produktowe okien: Pure, Love i Glamour, uzupełnione o okna balkonowe, przesuwne drzwi tarasowe oraz drzwi zewnętrzne.

Trzy wyobrażenia wnętrz

Okna z kolekcji Pure to przykład surowej elegancji i wyrafinowanego minimalizmu. Proste linie i oszczędna forma, dedykowane są nowoczesnym, industrialnym wnętrzom. Metalowe elementy przywołują na myśl loftowe wykończenia. Do wykonania linii Pure użyto litego dębu, a jego piękno zostało podkreślone poprzez naturalny olejowany kolor. Całość w doskonały sposób uzupełnia klamka Elektra, oddając minimalistyczny charakter kolekcji.

Love to najsubtelniejsza z linii okienno-drzwiowej. Lekka forma jest dedykowana przestronnym wnętrzom, które zyskują dzięki niej romantyczny charakter. Na potrzeby linii zdecydowano się na wybór drewna meranti, ramy pomalowano białą, kryjącą farbą oraz zastosowano kryte zawiasy. Całość wzbogaca wyjątkowa klamka Linea Cali.

Glamour zaś, to ponadczasowe połączenie najwyższej jakości drewna oraz złotych akcentów. Ascetyczna linia dedykowana jest eleganckim, ponadczasowym przestrzeniom.

Przykłady ze świata

Wszystko można zaprojektować –  to określenie świetnie charakteryzuje twórczość projektantów obdarzonych ponadprzeciętną kreatywnością i stylem. Do najbardziej znanych współczesnych reprezentantów designu zalicza się m.in. Karim Rashid. Ten jeden z najbardziej znanych designerów na świecie, w ciągu piętnastu lat zaprojektował trzy tysiące różnych przedmiotów począwszy od koszy na śmieci, lamp, przez karty kredytowe, a na kanapach i stołach kończąc.

Marcel Wanders jest holenderskim projektantem. Największe uznanie i rozgłos zdobył dzięki projektowi krzesła „Knotted Chair” dla marki Droog Design w 1996 roku.

Z kolei Fabio Calvi i Paolo Brambilla swoją współpracę rozpoczęli w 2006 roku projektując wspólnie domy, biura, sklepy oraz wystawy i projekty mebli.

Jasper Morrison to brytyjski projektant urodzony w Londynie. Artysta wielokrotnie powtarzał, że od luksusu woli skromność, co widoczne jest w jego projektach. Współpracował między innymi z markami takimi jak Cappellini, Alias, Alessi, Vitra, Flos, Magis, Rosenthal czy Sony.

Mariaż świata mody i architektury wnętrz nie jest już niczym nowym. Świadczą o tym światowe jak i rodzime kooperacje. Dzięki takiej współpracy możemy na nowo odkryć wnętrza, w których na co dzień funkcjonujemy, otaczać się stylem i elegancją na najwyższym poziomie. W tym celu powstała kolekcja Pure, Love i Glamour by Paprocki&Brzozowski, stworzona dla satysfakcji i poczucia dobrego smaku.

***

Marka Urzędowski jest obecna na rynku od ponad 25 lat. Przez ćwierć wieku istnienia, za priorytet uznawała jakość i innowacyjność. Strategia marki zawsze opierała się na wykorzystaniu nowych technologii i rozwiązań, oddziałując tym samym na rozwój całej branży. W przemyślany sposób dobierając wyselekcjonowane partie drewna i komponentów, Urzędowski od lat nadaje pomieszczeniom wyjątkowy charakter, będąc synonimem wysokiej jakości stolarki.

Marcin Paprocki i Mariusz Brzozowski tworzą duet Paprocki&Brzozowski już od 16 lat. W 2003 roku zadebiutowali pierwszą autorską kolekcją, dzięki której zostali uznani Projektantami Roku 2004 przez miesięcznik ELLE. Projektanci mają na swoim koncie wiele prestiżowych nagród m.in.: Honorową Złota Nitkę czy tytuł Osobowość w Modzie i w Sztuce. Projekty z metką Paprocki&Brzozowski kojarzone są z oryginalnymi pomysłami oraz zachwycają jakością tkanin i kunsztem wykonania.



Nadesłał:

info@synertime.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl