Interaktywne lustro MirroView


Interaktywne lustro MirroView
2018-05-28
Najnowsze trendy projektowania wnętrz stawiają na minimalizm, przestrzeń i nowoczesność. Ta ostatnia pociąga za sobą poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań łączących w sobie ciekawy design z walorami praktycznymi, poprawiającymi jakość naszego życia.

Pilkington MirroView™ – to propozycja dla poszukiwaczy nowinek technicznych i miłośników uporządkowanej przestrzeni.

Przeczytaj również:

Ukryte kino domowe

Telewizory sterowane głosem, ruchem czy za pomocą dotykowych paneli już nikogo nie dziwią. Prawdziwą innowacją jest natomiast ukrycie nawet wielkoformatowego ekranu telewizora o przekątnej powyżej 60 cali za taflą szkła, która w momencie wyłączenia sprzętu zamienia się w lustro. Dzięki rozwiązaniu Pilkingtona chowamy ciemną, dużą i dominującą w pomieszczeniu płaszczyznę telewizora, zachowując wszystkie jego funkcje i jednocześnie podnosząc estetyczne walory wnętrza.

Na bieżąco od samego rana

Kolejną funkcjonalnością szkła Pilkington MirroView™ jest wyposażenie go w możliwość sterowania za pomocą dotyku ukrytym pod jego powierzchnią nośnikiem cyfrowym. To otwiera szerokie spektrum zastosowań MirroView™ zarówno w przestrzeniach prywatnych, jak i komercyjnych. Dotykowy monitor schowany pod łazienkowym lustrem pozwala nam uzyskać szybki dostęp do informacji podczas porannej toalety. Możemy w wygodny sposób przeczytać e-maile, porozmawiać z bliskimi za pomocą komunikatorów, czy sprawdzić ostatnie doniesienia z giełdy. W kuchni natomiast, dzięki instalacji monitora pod płaszczyzną szkła znajdującego się na ścianie nad blatem kuchennym, uzyskujemy podręczną, internetową książkę kucharską, do której mamy szybki i wygodny dostęp. Taka interaktywna ściana to prawdziwe centrum dowodzenia i rozrywki, dzięki któremu zrobimy zakupy w internetowym sklepie spożywczym, zapewnimy sobie towarzystwo kulinarnego youtubera, czy wyświetlimy na ukrytym w ścianie ekranie ulubione seriale, podczas czasochłonnego przygotowywania posiłków.

 

Wirtualny stylista

Najnowsze technologie wkradły się również do sklepowych przymierzalni. Dla tych, którzy nie lubią gimnastyki w ciasnej kabinie lub mają zbyt mało czasu na kilkukrotną zmianę stylizacji, idealnym rozwiązaniem są wirtualne przymierzalnie. Dzięki ukrytemu pod taflą lustra ze szkła MirroView™ cyfrowemu nośnikowi oraz kamerze z czujnikami 3D, na odbijającą się w lustrze  sylwetkę „zakłada” się dostępne w wirtualnej sklepowej bazie ubrania, bez wysiłku i w bardzo krótkim czasie. Pozwala to na szybkie podjęcie zakupowych decyzji i ogranicza czas spędzony na żmudnym dobieraniu stylizacji.

Reklamowy nośnik informacji

Coraz większą popularnością cieszą się wśród klientów komercyjnych interaktywne kioski – nowoczesne, mobilne dotykowe panele reklamowe, które znajdują zastosowanie podczas imprez handlowych, targów, jak również w salonach sprzedaży, punktach informacyjnych, showroomach, lobby hotelowych itp. Jest to ciekawa propozycja zaprezentowania treści reklamowej, która przyciąga formą i umożliwia na bieżąco zmianę prezentowanych treści. Przykładem zastosowania takiego nośnika informacji jest interaktywny kiosk w warszawskim Centrum IKEA dla Firm, gdzie cała bryła nośnika reklamowego stworzona jest ze szkła Pilkington MirroView™, a pod blatem pokrytym interaktywną folią dotykową ukryty został monitor LFD 32" o jasności 450cd. Dzięki temu uzyskany został efekt przestrzennego, dużego tabletu, w całości pokrytego szkłem lustrzanym. Zastosowanie w tego typu rozwiązaniach interaktywnej folii dotykowej oraz profesjonalnych wyświetlaczy LFD umożliwia ciekawe zaprezentowanie treści reklamowej zarówno w pionie, jak i w poziomie.

Zdaniem eksperta - Mateusz Pauch, MKM Display

Szkło typu MirroView™ może podlegać standardowym procesom hartowania, szlifowania czy innej obróbki, jak w przypadku typowego szkła. Co ważne, najnowsza generacja szkła Pilkington MirroView™ pozwala na stosowanie interaktywnych folii dotykowych, dzięki czemu mamy możliwość uzyskania efektownego lustra interaktywnego. Jest to olbrzymie pole do popisu w projektowaniu komercyjnych powierzchni reklamowych.

Od strony technicznej - ze względu na konieczność przenikania jak najjaśniejszego obrazu przez powierzchnię szkła, w realizacjach z zastosowaniem szkła Pilkington MirroView™ rekomendujemy montaż profesjonalnych wyświetlaczy wielkoformatowych LFD, charakteryzujących się podwyższoną jasnością ekranu w stosunku do standardowych telewizorów. Minimalna zalecana jasność ekranu to 450 cd/m2. Dodatkowym atutem tego typu wyświetlaczy jest możliwość pracy w pozycji pionowej, co umożliwia wyświetlanie aktywnej treści reklamowej w formie plakatu.

Rynek polski jest jeszcze stosunkowo młodym rynkiem, jeśli chodzi o tego typu rozwiązania techniczne. Jednak z roku na rok obserwujemy coraz większe zainteresowanie innowacyjnymi technologiami zarówno wśród klientów komercyjnych, jak i prywatnych. W przypadku tych ostatnich, najczęściej realizowane są przez nas sale fitness w domach prywatnych, gdzie pod taflą lustra ukryty jest monitor, dzięki któremu aktywność fizyczną można umilić sobie dobrym filmem lub poćwiczyć z wirtualnym trenerem oraz lustra łazienkowe, umożliwiające korzystanie z dotykowego nośnika informacji.

Lustrzane szkło refleksyjne dostępne jest na rynku w dwóch wersjach – standardowe Pilkington MirroView™, oferowane w grubościach 3 i 6 mm, ze względu na przepuszczalność światła na poziomie 25 % i odbicie światła od strony powlekanej wynoszące 64 %, przeznaczone jest do wnętrz słabiej doświetlonych np. łazienek czy barów. Z kolei Pilkington MirroView™ 50/50, o zdecydowanie większej przepuszczalności światła (37%) można wykorzystać w miejscach o dużym natężeniu światła, jak np. galerie handlowe, restauracje, salony fryzjerskie czy hotelowe lobby. 

 

 



Nadesłał:

Pilkington
http://www.pilkington.com/pl-PL/pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl